Planinarski klub

2008

LESKOVIK

26.10.2013. godine

Lepo vreme za ovo doba godine, obećavalo je da će još jedan jesenji uspon na Leskovik pružiti priliku, nama, zavisnim od prirode, da upijemo punim očima lepe slike jeseni.

Zato nam nije bilo teško da zaranimo i dana 26.10.2013. godine, u 06 sati, autoputem, krenemo put mesta Lipovac, 20-tak kilometara udaljenog od Aleksinca. Posle usputne pauze od pola sata, na zborno mesto planinarskog skupa, kod Odmarališta i manastira Sveti Stefan u Lipovcu, stigli smo u 09:20 sati, taman na vreme da uzmemo učesničke knjižice i priveske kao dar organizatora i nas 18, sa nadmorske visine od 400m, u šarenoj koloni veselih planinara  krenemo prema Leskoviku. Jesen nije štedela svoje boje u lepim listopadnim šumama iznad manastira a mi nismo štedeli svoje noge, poglede i divljenje tim bravurama prirode. Stalnim usponom, uz kraće pauze, izašli smo iz šuma i livada i započeli uspon vencem Leskovika, prošaranim stenama, sa koga se pruža lep pogled na Lipovac i okolinu.

Nešto jačim tempom stigli smo u 13:30 na stenoviti vrh Leskovika (1174m n/v), sa koga se pruža zaista lep pogled svuda okolo. Do 14:15 sati smo baškarili na suncu i uživali u raznoraznim djakonijama naših vrednih planinarki, a zatim, kako to naš planinarski običaj nalaže, napravili zajedničku fotografiju sa zastavom Kluba.

Silazak sa Leskovika je zahtevao povećanu pažnju, pošto je staza bila dosta strma i kamenita, a kasnije je vodila kroz šume i livade.

Na početnu tačku stigli smo oko 15:45 sati, gde nas je organizator poslužio pasuljem ili ribljom čorbom. Uz živu muziku, ubrzo se rasplelo vlaško kolo pa smo i mi pokazali svoje igračke veštine.

Nakon podela učesničkih zahvalnica i nagrada, u 16:10 sati, nešto ranije od plana, krenuli smo za Beograd. Posle kraće pauze, na Eko pumpi, na autoputu, u Beograd smo stigli, prema planu u 21:30 sati, zadovoljni što smo još jedan dan proveli u druženju i planinarenju.

Svi planinari u organizaciji našeg Kluba, uspešno su ispunili plan akcije. Za 7 sati prepešačili smo 14km i savladali visinsku razliku od 780metara u usponu i isto toliko u silasku, uz sveukupni prosek od 2km na sat, a u samom kretanju 3.3km na sat.

Na ovoj akciji učestvovalo je 586 planinara iz 38 planinarskih klubova.